• VÁŠ VLASTNÍ E-SHOP - SNADNO, RYCHLE A PROFESIONÁLNĚ V SEDMI KROCÍCH


  
• KROK #0a - aneb úvodní zamyšlení...

Důvody, proč si zrovna Vy otevíráte vlastní e-shop, nám rozhodně nepřísluší hodnotit. Řada našich zákazníků ovšem současně se svým e-shopem začíná svoje první vlastní podnikání. Dovolíme si na tomto místě malé, univerzálně platné upozornění: úspěšné podnikání na internetu je zejména o tom, že dokážete nabídnout neotřelou přidanou hodnotu a chytře provázat virtuální prostředí s reálným. Než se rozhodnete Váš e-shop rozjet, určitě doporučujeme důkladný průzkum trhu, dodavatelů (zejména zahraničních), provést si finanční rozvahu, zvážit skladovací a případně prodejní prostory, možnost rozvozů, oddělenou firemní a osobní komunikaci, procesy při řešení mimořádných událostí... Jsme schopni nabídnout Vám ověřený, fungující, účinný a hlavně bezplatný počáteční rozjezd a propagaci, průběžnou bezplatnou podporu při rozvoji Vaší firmy a bezpečnou moderní platformu e-shopu provázaného s účetním systémem za cenu hostingu, ale stejně to bude hlavně na Vás... hodně štěstí, protože pokud se Vám zadaří, finanční nouze Vám opravdu hrozit nebude.
• KROK #0b - co budete potřebovat

Nyní již k e-shopu. Bude to Vaše výkladní skříň a jak ví všichni PR manažeři chrlící do Vašich schránek tuny letáků, oči kupují. E-shop bez obrázků, pouze na textové bázi nebo s úžasnou vyšedlou přeškrtnutou kamerkou a poznámkou Obrázek připravujeme snad ani nespouštějte. Skoro stejně špatné řešení je, pokud si obrázky postahujete od konkurence, trochu přizpůsobíte, popř. jako bonus opatříte vlastním vodoznakem... pokud to myslíte s Vaším e-shopem vážně, určitě si vytvořte obrázky vlastní. Pravděpodobně nemáte všechno zboží skladem - požádejte Vašeho dodavatele o katalogy, zpravidla si po projití několika CD/DVD vyberete. Pokud má katalogy pouze tištěné, oskenujte, upravte a použijte. Ideální řešení je samozřejmě vlastní fotografie - pro webové prezentace nepotřebujete žádnou zrcadlovku za desítky tisíc, v podstatě vyhovuje jakýkoliv kompakt či lepší mobil - spíše si pohrajte se scénou, pozadím, osvětlením. Pro zpracování obrázků rovněž nepotřebujete žádný drahý grafický software nebo upirátěný PhotoShop, na oříznutí Vám v pohodě stačí malování z Windows, na převzorkování a změny formátu freewarové nástroje a vlastní obrázky si postupně nafotíte, tak jak si zákazníci budou zboží objednávat. Pokud to s grafikou moc neumíte, kontaktujte Tech. podporu nebo se u nás v HK stavte na kafe - za hodinku budete vědět vše, co potřebujete.
• KROK #1 - seznámení s ovládáním a vytvoření testovacího prostředí
E-shop, který jste získali v rámci zkušebního nebo ostrého provozu, můžete přirovnat k převzetí prázdné, čerstvě zkolaudované prodejní plochy. Je třeba se zamyslet nad ergonomickým umístěním uliček a regálů a vytvořit příjemné prostředí tak, aby zákazníci trávili ve Vašem obchodě hodně času, aby jej tam trávili rádi, vždy si důkladně naplnili svoje nákupní vozíky a rádi se vraceli zpět. V rámci e-shopu bude třeba analogicky vytvořit strukturu obchodu, nákupní a reklamační řád, kontakty, systém pobídek pro Vaše zákazníky, perfektně vypadající obrázky výrobků s dokonalými a vyčerpávajícími popisky... jdeme na to. Dostali jste e-mail s přihlašovacími údaji administrátora a odkazy na zákaznickou a admin část obchodu. Přihlaste se v zákaznické části obchodu, změňte si heslo (na nějaké silné heslo, fakt není vhodné 12345), odhlaste se. Vytvořte si testovacího zákazníka - třeba test s heslem aaaa, ale přidělte mu nějaký e-mail, do kterého budete mít přístup (nebo si vytvořte na seznamu, popř. kontaktujte Technickou podporu - založíme u nás). Mail je důležitý, budou na něj zasílány notifikační e-maily a je dobré vidět, jak po Vašich úpravách vypadají. Máte? Fajn, rovnou si můžete zkusit na tohoto zákazníka nechat zaslat nové heslo, následně se s tímto heslem přihlaste a zase jej třeba změňte na aaaa. Není to nutné, ale až se Vás zákazníci budou ptát, budete vědět, jak na to.
• KROK #2 - základní konfigurace e-shopu
Zadejte do prohlížeče adresu administračního rozhraní a přihlaste se do administrace. Systém Vás nasměruje do panelu Objednávek... zde je v tuto chvíli pusto a prázdno, klikněte tedy v horním panelu na tlačítko Konfigurace. Projděte si řádek po řádku konfigurační volby - řada z nich je již přednastavena, pokud jste s námi již Váš obchod konzultovali, nebude toho potřeba moc měnit. Vyčerpávající nápovědu ke každé položce najdete zde nebo kontaktujte Technickou podporu. Zejména zkontrolujte, zda máte povoleny moduly Zasílání notifikačních e-mailů a pro tuto chvíli i Nákup bez registrace.
• KROK #3 - vytvoření struktury obchodu
Než přejdete na panel Kategorie, doporučujeme mít rámcově rozmyšleno, jakou zvolíte strukturu Vašeho obchodu. Proberte ji se svými blízkými, obhlédněte konkurenci a přidejte trochu cizích nápadů i vlastní invence. Následně pomocí tlačítka Vytvořit novou kategorii začněte vytvářet strukturu kategorií a podkategorií. Pro začátek zadejte jen texty a nastavte správné pořadí kategorií - vyčerpávající návod jak na to najdete zde. Obrázky kategorií v katalogu a případné ikonky doplníte později. Nezapomeňte - pokud je to pro Váš sortiment vhodné - vytvořit rovněž kategorie typu Akční nabídka, bazar, last-minute...
• KROK #4 - naplnění obchodu zbožím
V tuto chvíli budete potřebovat ony výše zmíněné obrázky. Každý výrobek by měl mít dva základní - miniatutu (je zobrazena v přehledu kategorie) a detail obrázku. Rozměry musí souhlasit s Vaším designem, doporučené rozměry pro Váš vzhled e-shopu najdete přímo ve formuláři pro zadávání výrobku. Další obrázky lze doplnit neomezeně - určitě doporučujeme, rozměrově by neměly překračovat šířku netbookových displayů, čili optimální rozměr je v současné době cca 1024 x 768 px. Podrobný návod co kam při zadávání výrobků napsat a jak co zaškrtnout a nastavit najdete zde, pro správu obrázků a dalších souborů využijete Správce galerie. Pokud budete chtít přidat flash animace, videosoubory, 3D náhledy a další formy prezentace, kontaktujte Technickou podporu. V případě, že budete potřebovat přiřadit některým výrobkům společné parametry, přejděte do panelu Parametry a založte je. Současně si můžete nakonfigurovat nebo upravit i přívěsky k výrobkům. Jak na to jako obvykle naleznete v podrobném návodu.
• KROK #5 - konfigurace textů a e-mailů
V předposledním kroku přejděte do panelu Texty a emaily. Klikněte na tlačítko Notifikační e-maily a upravte texty dle Vašich požadavků. Pokud budete připojovat podpis (doporučujeme), upravte i ten a zaškrtněte příslušný checkbox. Vše uložte, klikněte znovu v horní liště na Texty a emaily. Vyzkoušejte si zadání aktualit a upravte (nebo úplně přepracujte podle strategie Vaší firmy) některé vložené texty, jako jsou Obchodní podmínky. Vše je opět podrobně popsáno v návodu k použití. V administraci vše - odhlaste se z administrace (pokud tak neučiníte, systém Vás automaticky odhlásí po hodině nečinnosti). Timeout v trvání jedné hodiny byl zvolen jako kompromis mezi bezpečností a pohodlím, pokud požadujete změnu, kontaktujte nás.
• KROK #6 - ověření funkčnosti a doladění detailů
V posledním kroku si vyzkoušejte chování obchodu z pohledu Vašich zákazníků. Přihlaste se jako testovací zákazník, vložte zboží do košíku, dokončete nákup. Ověřte pro různé způsoby platby a dopravy, zda se správně počítá cena. Odhlaste se a ověřte totéž u jednorázových nákupů. Přihlaste se do administrace, vyřiďte objednávky - návod jak na to najdete zde. Zkontrolujte, zda jsou generované maily odesílané zákazníkům (a samozřejmě i ty určené pro Vás) dle Vašich představ. Pokud ne, upravte, Vámi neupravitelné položky konzultujte s Technickou podporou. Pokud je vše OK, začíná Vám rutina... držíme pěsti.
Website Security Test