• VÁŠ VLASTNÍ E-SHOP - SNADNO, RYCHLE A PROFESIONÁLNĚ V SEDMI KROCÍCH


  
Klikněte na tlačítka níže pro podrobný popis konkrétního ovládacího panelu.
výrobky
V ovládacím panelu Výrobky můžete spravovat nabízené výrobky, služby a jejich vlastnosti. Filozofie je následující:
Před vložením výrobku do obchodu nejdříve vytvořte strukturu obchodu v panelu Kategorie - analogicky s reálným obchodem je potřeba nejdříve mít místo, kam zboží umístíte. Pro vložení nového výrobku do e-shopu klikněte na tlačítko Přidat nový výrobek. Nové výrobky lze vkládat i pomocí hromadných importů - vzhledem k nutnosti vytvoření individuálních migračních skriptů a pravidel lze řešit výhradně přes Technickou podporu; zprovoznění této služby je jako jediné jednorázově zpoplatněno hodinovou sazbou konzultanta a programátorů.
Již zadané výrobky lze Klonovat - v detailu výrobku klikněte na tlačítko Klonovat výrobek. V panelu Konfigurace můžete upřesnit volby, které budete při klonování požadovat. Klonování významně zrychlí zadávání mnoha podobných výrobků. Proces klonování lze přizpůsobit přesně dle Vašich požadavků - kontaktujte Technickou podporu.
Při zadávání výrobku do systému důrazně doporučujeme dodržet následující pravidla. Významně Vám usnadní případné budoucí začlenění Vašeho zboží do porovnávacích serverů.
Název výrobku uveďte tak, aby byl porovnatelný. Zjistěte si název téhož výrobku na Heuréka.cz i u konkurence. Vždy uveďte přesné označení produktu, vč. produktového čísla, ale do názvu neuvádějte v žádném případě nesouvisející přívlastky (výrobek skladem, novinka, software v ceně). Pokud jde o neporovnatené výrobky (např. je sami vyrábíte), opět se nad názvem zamyslete a mrkněte ke konkurenci.
Upřesnění není do xml exportu zahrnuto - můžete (nebo nemusíte) použít, zde můžete uvést např. výše uvedené přívlastky.
Výrobce bude či nebude do xml exportu zahrnut podle nastavení v Konfiguraci. Pokud vyrábíte sami, je zbytečné vyplňovat, u výrobků s porovnatelnými výrobci (SONY) určitě uvádějte a do exportu zahrňte.
Základní popis bude umístěn v popisu výrobku zobrazeném v kategorii (náhled) a rovněž exportován v xml jako popis výrobku. Uveďte čistý text, bez formátovacích značek.
Rozšířený popis bude zobrazen v detailu výrobku. Zde je žádoucí uvést komplexní popis - ten tak lze formátovat pomocí vestavěného intuitivního editoru. Systém pro formátování využívá rozšířený BB-code, obvyklý v diskuzních fórech a dalších internetových aplikacích a k dispozici máte vyčerpávající on-line nápovědu. BB-code lze využít pro formátování textu, vkládání obrázků, umístění samostatných bloků, vkládání interních i externích odkazů atd. Věnujte popisům Vašich výrobků pozornost - uvádějte vlastnosti, které Vaši zákazníci budou hledat (rozměry, alternativy, složení atd.).
Hmotnost uvádějte primárně u těžších výrobků (krmení pro psy, prací prostředky...), u kterých předpokládáte odesílání zboží zákazníkům prostřednictvím přepravních služeb. Pokud v Konfiguraci zadáte ceny pro jednotlivé hmotnosti + slevu za více balíků z ceníku Vaší přepravní společnosti, systém při sestavování objednávky správně spočítá počet balíků a cenu dopravy.
Katalogové číslo může být podle nastavení v Konfiguraci zahrnuto do xml exportu. Zahrňte a uvádějte v případě porovnatelných kódů - tedy ISBN, EAN, kódy autodílů, elektroniky atd. Pokud v rámci e-shopu uvádíte vlastní skladové kódy, není problém - zde uveďte, ale nezahrnujte do exportu.
Dodací doba (DELIVERY_DATE) je jedno z mandatorních kritérií compare serverů. Pokud nevyužíváte xml export, neřešte a nechte nevyplněné, pokud xml export využíváte, zadejte dobu, za jakou jste schopni expedovat výrobek po přijetí platby. Pokud uvedete 1 den, musí být výrobek expedován ihned po přijetí platby. Uvádějte v každém případě pravdivé údaje, jinak hrozí trvalé vyloučení Vašeho e-shopu z katalogových serverů.
Kusů skladem můžete a nemusíte uvádět, pokud ano, interpretace v rámci e-shopu bude nastavena dle Vašeho přání, např. textovými řetězci, reprezentujícími určitý počet kusů. Je vhodné využít tehdy, kdy máte skladem řadu výrobků a pro daňovou evidenci využíváte PES systém - lze nakonfigurovat automatický přenos tohoto údaje při pohybu na skladech.
Výrobcem doporučená cena vč. DPH - uveďte, pokud je layout Vašeho obchodu nakonfigurován pro zobrazení dvou typů cen, Vaší ceny, obvyklé ceny a kolik ušetříte (cena, procenta). Domluvte s Technickou podporou při vytváření designu. Při využívání PES systému může být tato cena přenášena z účetnictví, při přecenění tak měníte ceny pouze na jednom místě.
Sazba DPH - pokud nejste plátce DPH, uveďte 0
Naše cena - do těchto dvou polí zaveďte cenu s DPH, nebo bez DPH (systém druhou cenu dopočítá), popř. obě ceny, pokud Váš účetní software využívá k přepočtu koeficienty a tím pádem generuje haléřové nesrovnalosti oproti výpočtu xDPH/100+DPH. Pokud využíváte PES\systém a aktivujete tento přenos, budou ceny přenášeny přímo z účetního systému se všemi výhodami úprav na jednom místě.
Recyklační /autorský poplatek uvádějte, pokud se týká Vašeho zboží. Bude připočítán k ceně zboží v objednávce i xml exportu.
META Keywords, META Description je pomocný SEO prvek, který Vám může pomoci zvýšit pozici ve vyhledávačích. Postupujte stejně, jako u META značek popisujících Kategorie obchodu.
Datum přidání bude doplněno automaticky, slouží především při třídění výrobků podle data přidání (novinky v sortimentu). Můžete samozřejmě zadat vlastní datum.
Obrázek - detail reprezentuje detail výrobku. Zadejte umístění v Galerii - doporučujeme vytvořit si složky/podsložky pro jednotlivé kategorie, abyste se časem v množství souborů vyznali. V Konfiguraci můžete aktivovat automatické doplnění přípony - potom zadáte cestu k obrázku jednoduše např. cesta/obrazek. Ušetří to spoustu Vašeho času. V názvech se rozlišují velká a malá písmena, nepoužívejte mezery atd. - více informací k obrázkům (úpravy, převzorkování, jak a čím) najdete zde, informace k jejich vkládání potom zde.
Obrázek - náhled je miniatura obrázku výrobku umístěná v kategorii - přehledu výrobků. Kliknutím na tuto miniaturu bude zákazník přesunut do detailu výrobu. Pokud přijmete konvenci, že náhled výrobku bude mít název např. obrazek.jpg a miniatura obrazek_m.jpg a současně povolíte v konfiguraci Předvyplnění miniatury, stačí pozapnutí této volby vyplnit pouze pole náhled - miniatura bude doplněna automaticky. V kombinaci s předchozí volbou automatického doplnění přípony ušetříte spoustu času a písmenek při zadávání nových výrobků.
Další obrázky - sem můžete vložit odkazy na neomezené množství dalších obrázků. Budou otevřeny v nové vrstvě nad původní stránkou, rozměry tak lze volit větší než u detailu výrobku. Doporučujeme nepřekračovat šířku 1024px vzhledem k masivnímu rozšíření netbooků s rozlišením 1024x60px. Pro úpravu a vkládání obrázků opět platí výše popsané + odkazy.
Parametry jsou společné vlastnosti, přiřazené k více výrobkům (např. velikost pro trička, vzory potahových látek atd.). Pro přiřazení k výrobku musí být paramatry nejdříve zavedeny do systému - více informací najdete v popisu ovládacího panelu parametrů.
Přívěsky jsou - stejně jako parametry - opět společné vlastnosti, přiřazené k více výrobkům. v tomto případě jsou však prezentovány graficky, ikonkou vedle náhledu výrobku. Jsou vhodné pro označení výjimečných vlastností výrobku - novinka, bazarové zboží, cenová bomba atd. Pro přiřazení k výrobku musí být přívěsky, stejně jako paramatry, nejdříve zavedeny do systému - více informací opět najdete v popisu ovládacího panelu parametrů.
Nabízet výrobek k prodeji - deaktivace checkboxu zakáže zobrazovat tento výrobek zákazníkům. Bude rovněž vyjmut z xml exportu, pokud je pro tento výrobek export povolen. Využijete při dočasné nedostupnosti výrobku, předpřípravě nově zaváděných výrobků atd.
Zahrnout do XML feedu - pokud budou splněny další podmínky (v Konfiguraci je export povolen, u výrobku je zadána Dodací doba a výrobek je nabízen k prodeji), bude výrobek exportován.
Odeslat jako novinku - pokud zaškrtnete tuto volbu, systém zašle po uložení výrobku informaci o vloženém výrobku všem Vaším zákazníkům, kteří mají povolen odběr novinek. Podmínkou je, že výrobek je určen k prodeji a tedy zobrazován v zákaznickém rozhraní obchodu. Další nutnou podmínkou je, že zasílání notifikačních e-mailů máte globálně povoleno v Konfiguraci a je nakonfigurováno a povoleno v panelu notifikačních e-mailů.
Bonusového systému se týká poslední připomínka; tento systém aktivujete a upravíte k obrazu svému v panelu Konfigurace a má úzkou vazbu na výrobek s ID1 - ten byl jako prázdný vytvořen systémem, nelze jej smazat (pouze deaktivovat) a slouží pro vložení výrobku, který bude reprezentovat Dárek zdarma. Po dosažení minimální (Vámi definované) hodnoty nákupu si jej zákazník bude moci přidat do košíku (a pokud nějaké zboží z košíku odstraní a dostane se "pod cenu", dáreček mu bude z košíku odebrán). Více informací o Bonusovém systému najdete v panelu Konfigurace.
Pokračovat na ovládací panel:
Website Security Test